Dag 8 Miami (za 26-08-2017)

26 augustus 2017 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een dagje Miami! We hebben in de ochtend genoten van een heerlijk ontbijt buffet in ons hotel (Loews Miami Beach Hotel) waarnaar we de fiets zijn gaan halen om de stad te verkennen. Je hebt het strand aan South Beach, dit is waar wij verblijven. Wij hebben vandaag per fiets Downtown Miami verkent. We zijn met de fiets als eerste naar het holocaust Memorial gereden en daarna naar Wynwood Walls/District gefietst, dit is een wijk vol met graffiti en kunst. Dit gebied staat ook wel bekend als het Art deco gebied en is razend populair onder de toeristen. Hier hebben we leuke foto's voor de beschilderde muren gemaakt. We hebben vervolgens de fietstocht voortgezet naar Bayside, dit is een heel gezellige winkelstraat aan de waterkant. Je kan er schoenen en tassen kopen er is live muziek en je hebt er heel veel restaurantjes en barretjes. Om écht in de Miami-stemming te komen hebben we deelgenomen aan de thriller ride! Dit is een speedboat die met 40 mile per hour, met kei harde muziek over de zee scheurt! De boot vaarde ook langs huizen van bekendheden zoals die van Jennifer Lopez, David Beckham, Gloria Estefan, het huis van Rocky! Na dit spannende avontuur hadden we wat trek gekregen en kozen we er voor om te gaan eten bij 'Hooters', waar de bediening bestaat uit vrouwen met strakke shirtjes en een vriendelijke lach. Nadat we samen 4 heerlijke mini hamburgertjes op hadden zijn we doorgefietst naar het Cubaanse gedeelte van Miami. Dit gebied word ook wel 'Little Havana' genoemd, je kan er Cubaans eten en er wonen hier ook heel veel Cubanen. We hadden al gegeten dus we besloten een klein rondje door Little Havana te doen en terug te fietsen naar ons hotel. Het werd wat schemerig en de vrouw van de fietsverhuur had ons duidelijk gezegd niet in Downtown te zijn als het donker was. We zijn als de wiedeweer naar het hotel gefietst, het was geweldig om door Miami te fietsen! In de avond zijn we op stap gegaan op 'Ocean Drive'.. De straat waar de grote, mooie en dure auto's rijden, de straat waar mensen gezien willen worden met korte rokjes of een iets te klein topje. We hebben de avond en nacht dansend doorgebracht in 'Mango's Tropical Café'. Dit is een discotheek met veel shows, live muziek, dansers en Cubaanse muziek. We hebben een fantastische dag gehad! Morgen hebben we een stranddagje, lekker aan het zwembad van het hotel liggen en op het strand. Misschien wat winkelen.. We kijken nog even wat de dag ons brengen zal!

1. Papa en hendrika:
    28 augustus 2017
    Zo zo jullie hebben van deze dag wel maximaal gebruik van gemaakt, en zo hoort het ook super gaaf, gewoon lekker doorgaan met genieten en zo te lezen gaat jullie dat goed af. xx (foto's van Miami ??)