Dag 5 New York (wo 23-08-2017)

23 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

New York! We konden haast niet wachten totdat de dag zou gaan beginnen.. nadat we in de ochtend een lekker ontbijtje ophanden in het hotel zijn we als eerste naar hét appartement van Carry Bradshaw gegaan uit de films en series van Sex and the City! Zo mobiel als we zijn hebben we vervolgens de metro gepakt naar het Baterrypark waar de boot al klaar stond die ons naar het vrijheidsbeeld ging brengen. Super spannend! Wat een ervaring om het vrijheidsbeeld van dichtbij te zien en vervolgens ook nog in het vrijheidsbeeld te mogen kijken. Wist je dat het vrijheidsbeeld een kado was van de Fransen aan de Amerikanen? Het is ook leuk om te weten dat de binnenkant van het vrijheidsbeeld bestaat uit de structuur van de eiffeltoren die als steunpilaren dienen. Na het vrijheidsbeeld te hebben bezichtigd en een heerlijke Panini te hebben gegeten zijn we met de boot teruggegaan naar New York City. We hebben een wandeling gemaakt door Wall Street langs de New York Stock Exchange en een bezoek gebracht aan de bekende "Charging Bull".. ja ja we staan op foto met de goude stier en we hebben zelfs zijn goude ballen aangeraakt want dit schijnt geluk te brengen! In dit gebied ligt ook Ground Zero, daar waar ooit de Twin Towers stonden. Op Ground Zero hebben we het 9/11 memorial bezocht en het 9/11 memorial museum. Het is heftig om dit gebied te bezoeken, het verhaal van 11 september 2001 wordt opnieuw verteld en met een bezoek aan het museum is het net of jij daar was op die specifieke dag. Er worden verhalen verteld en videos getoond, hét verhaal word van minuut tot minuut verteld.. Aansluitend hebben we het One World Trade Center (Freedom Tower) bezocht en zijn we met de lift naar de 102e verdieping gegaan om de skyline van New York te bezichtigen. We hebben mooie fotos gemaakt van de 360 graden view op het zogenoemde "One World Observatory Desk". In de avond hebben we de meest romantische wandeling gemaakt over de Brooklyn Bridge van Manhattan naar Brooklyn. Waar we in Brooklyn een enorme pizza hebben gegeten bij Grimaldi's Pizzeria! Het was een hele mooie plek onder de Brooklyn Bridge met uitzicht op de miljoenen lichtjes van de skyline van Manhattan! Helaas was de dag toen voorbij en hebben we de metro terug naar ons hotel gepakt. Morgen weer een dag! Dan gaan we fietsen en varen door NYC!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama en lilian:
    24 augustus 2017
    Weer een mooie dag geweest zo te lezen en te zien aan de foto's.
  2. Koos Mastenbroek:
    24 augustus 2017
    Heel veel plezier samen . Zo te lezen komen jullie tijd te kort , er is ook zoveel te zien en te beleven daar ! Geniet er van. Groetjes uit Uden
  3. Papa en hendrika:
    24 augustus 2017
    Wat een belevenis pfff niet normaal, en deze super herinneringen vergeet je echt nooit meer, en zoveel op 1 dag, echt te gek voor woorden..... lekker verder gaan met genieten ;-))) top!
  4. MAM:
    24 augustus 2017
    had je de ballen maar mee genomen kan nog wel un bietje geluk hebe