Dag 4 Philadelphia - New York (di 22-08-2017)

22 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Dag 4 is aangebroken, wat gaan de dagen toch ongelofelijk snel.. Vandaag hebben we de treinreis voortgezet van Philadelphia naar New York. We hebben op tijd de trein gepakt om rond 11:00 uur locale tijd aan te komen in New York. Ik merk aan mezelf dat ik de hele dag al hieper ben van de zenuwen.. een droom die uit komt, New York! A city that never sleeps! Bij aankomst in New York kijken we onze ogen uit, wat een mensen, wat een drukte! We lopen met onze koffers dwars door de mensen massa heen als we aan de linkerkant ons hotel zien (The Staybridge Suites). Het is een gigantisch hoog hotel met wel 32 verdiepingen! De receptioniste vraagt ons of we laag of hoog willen verblijven de komende 3 nachten? Hoog uiteraard! Eenmaal de spulletjes op de kamer gezet zijn we het centrum ingegaan, hebben we eerst een hot dog bij 'Gray's Papaya' gegeten (bekend van de film Fools rush in) en zijn we vervolgens doorgelopen naar Times Square. Deze straat staat vol met hoge gebouwen, grote reclame borden en veel eettentjes en winkeltjes. We besloten een echte pizza slice te gaan eten bij Gray's pizza, mmm dat was pas een lekkere, krokante, hongerstillende pizza slice. We kregen er uiteraard een veel te grote soda bij, die we lange na niet opkregen! Na de Times Square te hebben beleeft zijn we doorgelopen naar het Rockefeller Center, waar we tickets hadden bemachtigd om met de lift naar de 70e verdieping te gaan. Op de 70e verdieping hadden we een prachtig uitzicht op zowel Central Park als het Empire state building! Wat een ongelofelijke gave ervaring! We besloten een lekkere Ben &Jerry ijsco te gaan eten om alle indrukken te verwerken. We zetten onze wandeling voort naar de 5th avenue, dé winkelstraat van New York City. Al gauw kwamen we Victoria Secret tegen, waar we toen de komende anderhalf uur hebben doorgebracht, Haha. Patricia kwam helemaal Happy de winkel uit met heel veel mooie dingen. Om de dag af te sluiten zijn we met de metro naar Brooklyn gegaan, naar het Barclays Center. Waar we een avond vol entertainment hebben beleeft tijdens de WWE:SMACKDOWN LIVE! Een worstelshow zoals je vroeger op tv zag met Hulk Hogan, waarbij alle Amerikanen blaffen als honden en zingen, schreeuwen.. ze worden letterlijk helemaal gek van alle 'worstelaars' die die avond optraden. Het was werkelijk waar een hele leuke ervaring en super om te zien hoe ze een show als deze neer kunnen zetten. Amerikanen gaan niet voor de sport maar gaan voor de entertainment en geentertaint worden. Nadat we "Glorius" hadden zien winnen besloten we rond 22u de metro terug te pakken naar het hotel. Het was een super dag vandaag! Morgen gaan we het vrijheidsbeeld bezoeken, 9/11 Memorial en nog veel meer!

1. Mama en lilian:
    23 augustus 2017
    Wat een schitterende 1e dag in New York. Enjoy.
  2. MAM:
    24 augustus 2017
    mooie foto s had even tegen de mevrouw moeten zeggen of ze eve door wilde lopen ha ha