Dag 2 Washington (zo 20-08-2017)

20 augustus 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Dag 2 is aangebroken.. Vandaag gaan we Washington te voet verkennen! Wij hebben er zin in! We zijn vanochtend al vroeg opgestaan om buiten de deur te gaan ontbijten. In onze voorbereidingen hebben we veel goede recensies gelezen over het restaurantje/bar 'Martins Tavern'. Hier wordt je als het ware terug genomen in de tijd. Het is een echte Amerikaanse bar uit de jaren 50-60 waar veel presidenten stamgast waren. Martins Tavern heeft verschillende zitjes (booths) die allemaal vernoemd zijn naar de Presidenten die daar vaak zaten, zoals Bush, Truman, Kennedy en Nixon. Booth 3 is de zogenaamde "Proposal booth", hier heeft John F Kennedy zijn Jackie ten huwelijk gevraagd. Helaas zaten wij niet in de "Proposal booth" ;-) Op de klanken van Chuck Berry's "Johnnie B. Goode" hebben we genoten van een heerlijke Amerikaanse omelet (lees: met frietjes ;-)). Na heerlijk te hebben ontbeten in Amerikaanse sferen zijn we met de metro naar het Arlington Cemetary gegaan. Dit is de rust plek van alle Amerikanen die zijn omgekomen in de diverse oorlogen. De immens grote grasvelden met witte zerken, bekend uit de diverse oorlogsfilms en documentaires, zijn heel indrukwekkend. Wij hebben hier een tram tour gedaan van 45min. Op ongeveer de helft van de tour kwamen we uit bij de rustplaats van ' the unknown soldier'. Dit graf staat symbool voor alle soldaten die zijn gesneuveld in de oorlog maar nooit zijn geidentificeerd of teruggevonden. The unknow soldier word door de wacht bewaakt. Elk half uur vind de wissel van de wacht plaats die je in stilte met alle respect mag bezichtigen. Het was een indrukwekkende en heftige ervaring om de wissel van de wacht, alle grafstenen en memorials te zien. Na deze indrukwekkende ervaring hebben we de dag wandelend voortgezet naar de Washington mall, het gebied waar alle bezienswaardigheden van "The Capitol" zijn. We hebben ondermeer het Vietnam, Jefferson, Martin Luther King en het Korean Memorial bezocht. Maar de meeste indruk op ons maakte toch wel het Lincoln en het World War 2 Memorial. Als kers op de taart zijn we naar het witte huis gegaan! We hebben op een fijne afstand het witte huis bezichtigd en zagen dan ook de beveiligingsmannen op het dak staan. We lazen dezelfde dag nog dat de president op deze dag terug is gekomen van vakantie in het witte huis. Heel gaaf dus.. wetende dat hij in zijn huis was toen wij daar ook waren. In de avond waren onze voetjes wat moe naar meer dan 30.000 stappen te hebben gezet. We besloten om terug te gaan naar het hotel en heerlijke roomservice te bestellen. Dit werd super luxe gepresenteerd op een tafel met wit kleed een bloemetje, wijnglazen en uiteraard ons eten. We hebben romantisch gedineerd in eigen hotelkamer en zijn vervolgens vol en voldaan gaan slapen. Morgen is het weer een hele spannende en gave dag. We gaan namelijk met de trein naar PHILADELPHIA!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl