Dag 6 New York (do 24-08-2017)

24 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag is de laatste dag in New York en we willen dan ook zo veel mogelijk uit deze dag halen. Nadat we een heerlijk ontbijt op hadden in het hotel zijn we te voet via Times Square naar Central Park gelopen. Het is een ongelofelijk groot park, omringt door wolkenkrabbers en gelegen in het midden van Manhattan. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt door het park, wat voor ons de enige plek leek waar de lucht ietsjes schoner was (in New York centrum heb je veel smog vanwege de vele uitlaatgasen). We hebben op het gras gelegen, gerelaxed en gegeten bij het restaurant genaamd 'Ballfields Park'. Dit is een klein restaurantje gelegen in het midden van Central Park naast een honkbal veld. We hebben hier een lekkere hamburger gegeten terwijl we genoten van een potje honkbal. De ochtend vloog voorbij en het was tijd om de metro te pakken naar het zogenoemde 'lower Manhattan', waar we een fietstour hadden naar de wijk Brooklyn. De fietstour nam ons over de Manhattan Bridge naar Brooklyn Hights Promenade en Dumbo (erg mooie wijk met prachtig uitzicht op Manhattan). Op de terugweg zijn we over de Brooklyn Bridge gefietst wat super speciaal was omdat deze brug in heel veel films voorkomt. We hebben hier uiteraard een foto van gemaakt! Na de fietstour zijn we doorgelopen naar de super romantische boottocht 'by night' over de rivieren van New York langs Manhattan, Brooklyn, Bronx, New Jersey en Queens. Het heeft ons de mogelijkheid gegeven om foto's te maken van de verlichte waterkant en het vrijheidsbeeld, die er erg mooi bij stond. Het was al wat laat en we besloten naar het hotel te gaan (we hebben eerst nog even een Pizza Slice gegeten bij Ray's Pizza), de koffers in te pakken want morgen vliegen we naar.. MIAMI!!

1. Mama en lilian:
    26 augustus 2017
    Wat een indrukken en wat een geweldige foto's.
    Weer een super reis.
    Nog 2 weken te gaan. Als dat maar lukken gaat. Hihi
  2. Mama en lilian:
    26 augustus 2017
    Wat een indrukken en wat een geweldige foto's.
    Weer een super reis.
    Nog 2 weken te gaan. Als dat maar lukken gaat. Hihi