Dag 15 Naples (za 02-09-2017)

3 september 2017 - Naples, Florida, Verenigde Staten

De laatste volle dag in Naples en we gaan kajakken door de mangrovebossen van de Everglades! We zijn vandaag op tijd opgestaan om een ontbijtje te scoren bij de Starbucks, waarnaar we door zijn gereden naar Marco Islands voor de kajak tour. Marco Island is een plaatsje gelegen ten noorden van Naples, zo'n 30 minuutjes rijden. We waren op tijd voor de kajak tour en gingen met nog een ander koppel en de instructeur kajakken! Het was super mooi, gedurende het kajakken gingen we door smalle mangrovebossen heel dicht onder de bomen door. Deze bomen zaten vol met krabbetjes! Wij zaten met zijn tweeën in 1 kajak en we waren een super team! Het was wel een hele uitdaging om door de smal beboste water paden te kajakken, dicht langs de waterkant en onder/langs de takken door.. Toen we op het open water waren hebben we ook nog eens meerdere dolfijnen gespot! Het kan niet op! We hebben een hele tijd achter een moeder en een baby dolfijn aan gekajakt. Als je goed op de foto kijkt zie je ook de vin van de dolfijn boven het water uitkomen. Het was een prachtige  en 'vermoeiende' twee en half uur durende kajak tour. Na de kajak tour hebben we bij Tin City een welverdiende hamburger gegeten bij het restaurantje 'Riverwalk' aan de waterkant! Ook wel waterfront dining genoemd. In het winkelcentrum Tin City heeft Hendrik ook eventjes zijn bril in de carwash for glasses gedaan. Dit was hilarisch, ze hebben daar verschillende carwashes staan waar je je bril in kan doen, die vervolgens wordt schoongespoten met water en wordt drooggefönt. De rest van de middag hebben we aan en in het zwembad in het hotel op de 2e verdieping gelegen en genoten van de warmte. In de avond hebben we gegeten in een echte Amerikaanse Diner, 'Brooks Burgers & Dogs'! Met een popcorn machine in het midden van de zaak waar je voor 2 dollar popcorn kon halen. We hebben er heerlijk gegeten, Patricia een hamburger + chocolade milkshake, en Hendrik een hele lange en dikste hot dog ooit! Haha, het was echt niet normaal. Toen we het restaurant uitkwamen was het heel hard aan het regenen en bliksemen.. tijd om naar de hotelkamer te gaan! We hebben de film Hangover gekeken onder het genot van een gratis thee en koffie en zijn vervolgens in slaap gevallen. Morgen wordt een hele speciale dag waar we de hele vakantie al naar uitkijken. We gaan naar onze walhalla, ORLANDO! Waar we de komende 6 dagen gaan genieten van alle entertainment, rollercoasters en nog veel meer gekkigheid. Wij hebben er nu al zin in!

1. Mama en lilian:
    4 september 2017
    Wat een mooie afsluiting van het 2e deel van jullie reis. Heel veel plezier in jullie favoriete deel van Amerika. ORLANDO! !!!
  2. Mama en lilian:
    4 september 2017