Dag 1 Amsterdam - San Francisco (23-08-2016)

23 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een lange reis, 3 films en behoorlijk wat eten zijn we veilig geland in San Francisco. Nadat we met de taxi naar ons eerste hotel (hotel Vertigo) zijn gebracht werden we vrolijk onthaalt door een iets te oversized donkere Amerikaan, genaamd Geoffrey. Met een glimlach van oor tot oor beweerde hij al de hele op ons te hebben gewacht! We hebben ons omgekleed en zijn de wereldstad gaan verkennen. Al gauw kwamen we uit bij Union Square, het centrale punt van de stad. Het centrum van San Francisco is groot, er is veel beweging in de stad en er zijn veel leuke winkels, restaurants en andere bezienswaardigheden. Maar wij gingen uiteraard op zoek naar de wereld beroemde cable car! We hebben een drie daags abonnement en mogen nu onbeperkt met de cable car.. de rit was geweldig! We hingen als ware aan het voertuig en werden zo meegenomen naar de haven van de stad. Rechts van ons zagen we Lombard Street (de meest bochtige straat ter wereld) en recht voor ons Alcatraz (de beruchte gevangenis op het eiland van de stad)! Wat een beleving en wat gek eigelijk.. maandenlang hebben we er over gelezen en dan ineens ligt het voor je..Toen we richting de pier liepen werd het frisser, er stond een harde wind en het was al gauw tijd voor een warme San Francisco hoody! Aangekomen bij de pier zagen we links voor ons de golden gate bridge, helder en mooi in het water staan. Best gek dat we daar over 2 dagen overheen gaan Fietsen! De pier(en) van San Francisco zijn gezellig ingericht met (souveniers-) winkeltjes en gezellige restaurantjes. We besloten naar Apple Bees te gaan, een fast food restaurant boven verscheidende winkels. We hebben daar onze eerste hamburger gegeten met uitzicht op Alcatraz en de golden gate bridge, fenomenaal! Verder wandelend over de pier kwamen we langs fisherman's wharf en aan bij de beroemde pier 39. Voor de kenners onderons, op deze pier ligt het Bubba Gump restaurant van de film Forrest Gump (Run forrest Run!). Het werd schemerig en we besloten om terug te lopen naar de cable car (30 min lopen) en naar het hotel te gaan. De cable car scheurt door de straten en over de heuvels van San Francisco, het is een ongelofelijke gave ervaring, wat we de aankomende dagen vaker mogen beleven. Aangekomen in ons hotel zijn we recht ons bed in gekropen naar een 27 urige actieve dag. Morgen staat er weer een fantastische dag op ons te wachten. We varen dan met de boot naar het Alcatraz eiland en krijgen daar een geweldige Tour!

1. MAM:
    24 augustus 2016
    Heey heey!!

Super leuk om zo te lezen wat jullie al beleefd hebben! Volgens mij doet de cable car wel aan de verwachtingen! :) En hoe tof dat jullie het Bubba Gump restaurant gezien hebben!!! Wist nog eens niet dat ie bestond... :D
    Veel plezier morgen!

Groeten ons
  2. Papa en hendrika:
    24 augustus 2016
    Tjonge tjonge wat een belevenis, super gaaf en dat al op de eerste dag, dat beloofd heel wat moois.
    Leuk zeg in die cable car, en nog een keer en nog een keer en nog een keer haha lekker de wind in je haren.
  3. Mama en lilian:
    25 augustus 2016
    Wat een geweldige 2e dag weer. Zoveel moois gezien en al die indrukken. Super. Op naar de fiets tocht. Xxx