Dag 3 Washington - Philadelphia (ma 21-08-2017)

21 augustus 2017 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

We zijn vandaag al vroeg opgestaan om de trein van 10:00 uur van Washington naar Philadelphia te halen. De treinreis is goed gegaan.. Het was een super ervaring om met een echte Amerikaanse Amtrak trein door Amerika te reizen. Om 12:00 uur aangekomen in Philly kon de dag echt beginnen! We hadden 1 dag in Philly en wilde dan ook de interessantste hoogte punten zien en beleven. Voor ons was het hoogtepunt van vandaag de zogenoemde Rocky Steps. Dit zijn dé trappen waar Rocky Balboa (van de film) op trainde. Vandaag hebben we de Rocky Steps samen opgerend en zijn we met het Rocky Statue op de foto gegaan. Het mooiste was het feit dat er ongeveer 1 keer per eeuw een zonsverduistering plaats vind.. Dit was precies op deze dag! We hebben onderweg naar de Rocky Steps een speciale zonsverduisteringsbril gekregen. Hiermee hebben we de maan voor de zon zien gaan, terwijl we op de Rocky Steps zaten! Na de zonsverduistering zijn we doorgelopen naar de LibertyBell en de Independence Hall. In de Independence Hall is op 4 juli 1776 de onafhankelijkheidsverklaring getekend. Hierdoor verklaarde destijds de 13 Staten van Amerika zich onafhankelijk van Groot-Brittannië.Onderweg hebben we nog een lekkere vette hamburger gegeten bij het Hard Rock Café in Philadelphia. In de avond zijn we op zoek gegaan naar de beste plek om een traditionele 'Philly's Cheesesteak' te bemachtigen (stiekem zaten we nog wel een beetje vol van de hamburger maak oké). De Philly Cheesesteak is een broodje gevuld met biefstuk en kaas. We hebben dit gegeten in een "volksbuurt" van Philadelphia bij Geno's, The place to be! En we mogen constateren dat het heerlijk heeft gesmaakt. In de avond hebben we nog wat gedronken in de pub van het hotel waarnaar we redelijk op tijd in bed lagen. Want morgen gaan we onze treinreis voortzetten van Philadelphia naar New York Baby! Wij hebben er zin in!!

1. Mama en lilian:
    22 augustus 2017
    Gaaf zeg dat jullie de zonsverduistering gezien hebben.☀
    En geen spierpijn van de Rock Steps?
    En weer volop hamburgers en friet lees ik wel.
    Geniet van New York. Xxx
  2. Papa en hendrika:
    23 augustus 2017
    Het is nu al een prachtige reis en hij is pas net begonnen, geweldig en al zoveel indrukken opgedaan, super.
    En nu new york, maar ja met hendrik balboa komt het wel goed.
    Enjoy Your staying in the bug capitol xx