Dag 10 Miami - Key West (ma 28-08-2017)

28 augustus 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

De laatste nacht in Miami zit erop en we gaan ons avontuur voortzetten. We vinden het jammer dat de tijd zo snel is gegaan want we hebben zo genoten van het prachtige Miami. We hebben in de ochtend genoten van een héérlijk ontbijt buffet. Waarnaar we nog een romantische wandeling hebben gemaakt van 40 minuutjes, over de boulevard langs het strand van South Beach. De wandeling bracht ons bij het autoverhuurbedrijf Alamo. De komende weken touren we met onze BMW X3 verder door Amerika. We hoeven dus geen bus, metro of trein meer te pakken. Eenmaal de koffers met de auto opgehaald in het hotel was het zo ver, we gaan met de auto het avontuur voortzetten. Er staat een heel mooi eiland op ons te wachten, namelijk Key West! Key West is het meest zuidelijke eilandje van de Verenigde Staten van Amerika. Om hier te komen dienen we over de 'overseas highway' te rijden die meer dan 40 eilandjes passeert. Deze eilandjes heten ' The Keys'.  Onderweg zijn we eerst gestopt bij Key Islamorada bij de Giant Lobster (de grote krab) voor een foto. Een kwartiertje verder hebben we nog een stop gemaakt om de zogenoemde Tarpons (grote vis) visjes te eten te geven. Dit was een hilarisch moment en zeker geen succes omdat de pier waarop we stonden omringt was met brutale Pelikanen die heel goed weten dat daar visjes te eten worden gegeven. Ze vliegen op je af als je een visje boven het water bengelt. Haha, we hebben ons emmertje vol met vissen zo snel mogelijk in het water gegooid. Zeker een moment om nooit te vergeten! We zijn doorgereden naar Key Marathon om lekker te gaan eten aan de oceaan op een hooggelegen restaurantje. Dit restaurantje is moeilijk te vinden en toch zeer populair onder de toeristen. Je hebt er echt een prachtig uitzicht, lekker weer en heerlijke hamburgers! Na het eten was het tijd om door te rijden over de zeer indrukwekkende '7 miles bridge' (een brug van ruim 10km lang dwars door de oceaan) naar ons hotel in Key West (Casa Marina Waldorf Astoria) waar wij de komende 3 nachten zullen doorbrengen op een bedje onder de parasol/in de zon en aan het water. Het is een prachtig mooi een groot hotel, gelegen aan een prachtig strand. We zijn in de avond nog eventjes Duval street (straat met winkeltjes) opgelopen waar we een stukje pizza ophebben en een potje hebben ge-flipperkast. Het was tijd om terug te lopen naar het hotel en te gaan slapen! Wat een ongelofelijke fantastische dag weer!

1. Kantoor:
    31 augustus 2017
    Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben, nog lekker genieten daar in jullie laatste weekje!

Groetjes van Ons