Dag 15 Grand Canyon - Page (06-09-2016)

8 september 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Zoals in onze vorige blog aangegeven gaan we vandaag een stukje afdalen in de Grand Canyon! We hebben deze ochtend lekker uitgeslapen en hebben ons vervolgens klaargemaakt voor de Hike. We gaan een Hike doen van 1.5 mile oftewel 2.4 km en we gaan 340 meter afdalen in de canyon. Deze afdaling heet de 'Bright Angel Trailhead' en word geschat op 2 tot 4 uur wandelen. We zijn vanuit onze lodge 5 km langs de afgrond van de Grand Canyon gaan lopen,  de zogenoemde Trim Rail. Eenmaal aangekomen bij het startpunt van de Bright Angel Trailhead zagen we het pad voor ons, we gingen de Canyon in! We vonden de afdaling heel spannend en sommige stukken waren aardig stijl. De geschatte tijd klopte wel want we hadden in iets meer dan een uurtje wandelen arriveerde we op bestemming. We waren 340 meter afgedaald in de Grand Canyon en zagen het toilet huisje in de verte voor ons liggen. We waren gearriveerd op het 1 1/2-mile resthouse point! We hebben wat gegeten van ons eigen meegebrachte eten in het resthouse, wat niet meer was dan een blokhut van steen. Het was er lekker koel, dat voelde goed want we konden wel wat verkoeling gebruiken. Wel moesten wel opletten dat ons eten niet werd gepikt door een van de wilde eekhoorns. Een Amerikaanse man vertelde ons dat zijn pretsels zonet waren gepikt door een van deze boefjes.. Even later zagen we de eekhoorn, hij was een pretsel aan het eten! Toen we onze waterflessen hadden bijgevuld besloten we de klim te gaan maken en terug te keren naar het begin punt. Er zijn ook mensen die de canyon helemaal naar beneden lopen, waarover je twee dagen doet inclusief de overnachting beneden aan de canyon en het terug naar boven hiken. Hier hebben wij bewust niet voor gekozen. Dat vonden we iets té ver, haha. De klim ging ons heel goed af, we hadden een fijn tempo en gingen super vlug.. onze verwachting was dat we er anderhalf uur op zouden lopen  maar we waren zelf al in 1 uur terug boven! We besloten om via de 5 km lange rim trial langs de rand van de grand canyons terug te lopen naar onze auto. Onderweg hebben we nog een ijsje op, want dat hadden we wel verdient naar deze stevige wandeling! Eenmaal aangekomen bij de auto zijn we aangereden naar onze volgende bestemming, Page! Toen we een 15 minuten onderweg waren zijn we nog even gestopt bij de 'dessert view'. Dit is het laatste en meest populaire uitzichtpunt voordat je de Grand Canyon over route 64 verlaat. Het was een mooi uitzichtspunt waar je een goed zicht had op de woestijn. Tevens het beginpunt van 2 dagen in de woestijn, waarin het stadje Page ligt. Na twee en een half uur dwars door de woestijn rijden kwamen we aan in Page. Het was weer een fantastische dag! We hebben ons ingecheckt bij Comfort  inn and suites, het is een prachtig hotel! later op de avond hebben we bij de Mac gegeten en ons voorbereid op de volgende dag. Want .. morgen gaan we raften over de Colorado River!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa en hendrika:
    8 september 2016
    Hoi daar, wat een mooie omgeving zeg je kijkt je ogen uit dit vergeet je echt nooit meer, volgens mij was het er wel heel warm, ben benieuwd hoe warm het daar in de woestijn is, pfff, Zweten ! :-)) en straks nog even naar Las Vegas super