Dag 16 Page (07-09-2016)

9 september 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

" Today's a Western Day"

Vandaag gaan we een dagje in het Wilde Westen doorbrengen en dit begint natuurlijk met een ontbijt in de woestijn van Page. Nadat we een ontbijtje ophadden in het comfort inn and suites hotel zijn we richting het hoofdkantoor van de organisatie genaamd 'Colorado River Adventure' gereden. Want we gaan vandaag met een groep mensen raften over de Colorado River! De Colorado River is een rivier die dwars door de verschillende canyons loopt, o.a. door de Grand Canyon. Wij hebben vandaag over deze rivier geraft en het was leuk! Om bij deze rivier te komen moest je (met de bus) door een tunnel van 2 mile die dwars door een berg liep! Vervolgens starte de excursie bij de immense Glen canyon dam en vaarde we met rafts langs verschillende indrukwekkende gesteenten. De gesteenten hebben een belangrijke (spirituele) waarde voor de native amerikaanse inwoners (de indianen). Onze Indiaanse reisgids heeft ons alles verteld over de betekenis achter deze rood kleurige rotsen, van triple fingers tot de steps. Ook vertelde zij ons over de Hopi stam waar zij deel van uitmaakt. Deze Indianenstam leeft nog steeds in een gesloten gemeenschap en leven zeer primitief zonder stromend water en electriciteit. De rondvaart bracht ons langs de Horseshoe Bend, dit is een zeer populaire bezienswaardigheid. De Horseshoe Bend dankt zijn naam aan de Colorado river die samen met de gesteente een hoefijzer vormt. De meeste toeristen bezichtigen dit dan ook van bovenaf. Wij zagen deze toeristen van onderaf op de rand van de rotsen staan, het waren net hele kleine poppetjes. Halverwege de toer zijn we van de boot afgegaan om de rotswanden van dichtbij te bekijken. De wanden zijn inmens hoog en zien er van dichtbij nóg indrukwekkender uit. Ook hebben we enkele hiërogliefen gezien (Indiaanse tekeningen), die de Indianen vroeger in de wanden geklieft hebben. Trevens zagen wij de naam Trend in de berg geschreven staan maar dit bleek geen eeuwenoude heroklief te zijn. Het was de naam van een toerist die jaren geleden dezelfde toer deed als wij, het leverde Trend een boete op van 10.000 USD en een werkstraf van 600 uur in Arizona. Vandaar dat wij er toch maar van af hebben gezien om onze naam ook in de gesteente te zetten. Na 5 uur te hebben geraft kwamen we aan op de eindbestemming waar de bussen netjes op ons stonden te wachten. Wij besloten de rechter bus te nemen en dit hebben we geweten... Het was 1 uurtje terug rijden naar het beginpunt en na een half uur begon de bus naar rook te ruiken. De mensen achterin de bus sloegen alarm omdat de halve bus bedekt was met rook! Wij schrokken ons een hoedje, de bus stopte en iedereen ging zsm uit de bus. Bleek de bus Diesel te lekken, levensgevaarlijk! Na een half uurtje kwam er een vervangende bus en zijn we terug gekeerd naar het begin punt. Toen we daar aankwamen hadden we wel gedacht dat andere mensen er iets van zouden zeggen, maar dat deden ze niet. Wij besloten er wel iets van te zeggen, het bedrijf heeft zijn excuses aangeboden en ons 50% van het geld terug gegeven. Ondanks dat ze dit deden hebben wij geluk gehad dat het zo goed is afgelopen. Onbegrijpelijk dat zij ons met een half afgekeurde bus laten meerijden.. maar vooruit, wij laten ons humeur niet zomaar verpesten. Bekomen van de schrik zijn we in onze auto gestapt en naar de Horseshoe bend gereden om deze ook van bovenaf te zien. We moesten de auto parkeren en 1.2 km door de woestijn lopen om bij het uitzichtpunt te komen. Het was het meer dan waard, de Horseshoe bend ziet er van bovenaf werkelijk waanzinnig uit! Uiteraard hebben we er mooie foto's van gemaakt maar niet te dicht bij de rand want de gids van het raften had ons gewaarschuwd dat de rand kan afbrokkelen, dit heeft de afgelopen jaren 3 toeristen het leven gekost. Goeie tip vonden wij! We hadden al in gedachte deze avond lekker uit eten te gaan bij een Westerns restaurant en dit deden we. Het restaurant 'Into The Grand' is echt een aanrader! De avond was lekker warm, we zaten in een soort binnentuin met een prachtig uitzicht op het verlichte podium. We hebben er Indiaans Frybread (soort tacos) gegeten en zijn super geamuseerd met live muziek en Indiaanse verhalen en dans. Later op de avond besloten we naar het hotel te gaan, want morgen gaan we een bezoek brengen aan de Antelope Canyon. Tevens zetten we morgen onze roadtrip verder naar de laatste bestemming van deze geweldige vakantie, LAS VEGAS!

1. Kantoor:
    9 september 2016
    Geniet van jullie laatste bestemming, Las Vegas! :)..
  2. Mama en lilian:
    9 september 2016
    Wouw wat een geweldige dag hebben jullie weer gehad. Op naar las vegas. Heel veel plezier nog samen de laatste dagen van deze geweldige reis. Xxx