Dag 6 Pismo Beach - Santa Barbara (28-08-2016)

28 augustus 2016 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

De 6e dag in Amerika is aangebroken, we gaan vandaag de road trip langs highway 1 voortzetten.  Na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we eerst naar de stranden van Pismo Beach gereden. In de jaren 30 waren hier veel Hollywood sterren te gast en dit verbaasd ons niets. Het is hier prachtig, het is een echt Amerikaans surf stadje. Nadat we een heerlijke wandeling over het strand hebben gemaakt zijn we nog even gaan zonnen op het strand. Het zand voelde warm aan en de wind maakte het zeer aangenaam. Na heerlijk te hebben gerelaxed liepen we verder langs de boulevard van Pismo om de (surf)winkeltjes te bekijken, Hendrik is hier geslaagd voor een leuk Pismo T-shirt. Vervolgens zijn we heerlijk gaan lunchen in een echte Amerikaanse Diner in jaren 50 stijl, genaamd het Cool Cat café. Na heerlijk te hebben gegeten werd het de hoogste tijd om onze road trip te vervolgen. De prachtige highway 1 leidde ons naar het in Deense stijl gebouwde dorpje Solvang. Het is erg leuk om te zien hoe dit dorpje in Amerika geheel Deens georiënteerd is. Zo heet de hoofdweg de Kopenhagen boulevard,  zijn de huisjes in Deense stijl gebouwd, is er een Hans Christian Andersen museum en jawel, zelfs de Kleine Zeemeermin is present! Na Solvang te hebben bezocht hebben we een alternatieve route gepakt dwars door de wereldberoemde Californische wijstreek van de Santa Ynez Valley. Het was een 20 mile lange route die ons langs prachtige wijnvelden en wijndorpen (o.a. Los Olivos) heeft gebracht. Vervolgens hebben we de route over highway 1, langs de Californische kust voortgezet en zijn we naar Santa Barbara gereden. Na te hebben ingecheckt in het Ramada Inn hotel zijn we in Downtown Santa Barbara een Pizza en Pasta gaan eten bij Giovanni's. Volgens Hendrik was dit een van de lekkerste pizza die hij ooit gegeten heeft. Dit was ook wel te zien want hij was lekker aan het smullen. Mijn spagetti smaakte ook voortreffelijk. Het was al wat laat en  we besloten naar het hotel te gaan. We zullen alvast verklappen dat we de volgende dag door de wekker hebben heen geslapen.  Vandaar dat deze blog iets later is dan gebruikelijk. :-)