Dag 5 Monterey - Pismo Beach (27-08-2016)

27 augustus 2016 - Arroyo Grande, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we onze reis richting Los Angeles voortzetten, we eindigen vandaag in Pismo beach. Om bij Pismo beach uit te komen hebben we de prachtige route langs de kust gereden. We zijn vandaag al vroeg vertrokken om te gaan ontbijten bij Katy's place in Carmel by Sea. Dit is een plaatsje dat nét buiten Monterey ligt. Het is een authentiek ontbijt restaurantje waar veel van de lokale inwoners dagelijks komen ontbijten. Je hebt t gevoel dat je daar even terug gaat in de tijd en ervaart zoals t leven echt bedoeld is. Ze beschrijven het zelf als een "Carmel tradition". Ons ontbijt bestond uit een heerlijke omelet met champignons, ham en kaas, die we heerlijk op het terras hebben opgegeten. Na het ontbijt zijn we Carmel gaan verkennen. Het is een dorpje waar veel kunstwerken te koop zijn, dit vanwege de rijke mensen die er wonen. Daarnaast heb je er leuke kleine boetieks waar o.a. sieraden, kleding en souveniers verkopen. De winkeltjes zijn n beetje in de Anton Piek stijl gebouwd, en je waant je dan ook even n beetje in t sprookjesbos van de Eftrling. We zijn bij het chocolade winkeltje, "cottage of sweets" naar binnen gelopen om wat lekkers te kopen, dit is zeker een aanrader! De chocola is er heerlijk! Na een paar uur in Carmel te hebben rondgelopen besloten we door te rijden langs de west kust van Amerika / highway 1 / pacific coast. Wat een fantastische uitzichten! Alles is er zó mooi! We zijn een aantal keer gestopt om van de hoge golven, mooie gebergten en uitzichten fotos te maken. Na een uurtje rijden kwamen uit bij de Big Sur. De Big Sur is een gedeelte van de highway 1 waar je af en toe een restaurantje tegen komt. Wij hadden veel goeds gelezen over het Nepenthe restaurant en besloten er een hapje te gaan eten. Het is een restaurant dat bovenop een berg is gebouwd, ze hebben er lange tafels met stoelen langs de 'afgrond' geplaatst met daarvoor uiteraard een paar balken zodat je er niet naar beneden valt. Dáár hebben wij gezeten, aan die lange tafels.. met een uitzicht waar je U tegen zegt. Het is echt bizar, je zit midden op een van de hoogste bergen, op een terras en je kijkt uit (over de bomen) op de pacific coast.. het is daar prachtig! Nadat we ons broodje kip en ijsje ophadden hebben we plaats gemaakt voor andere mensen en zijn we, langs de kust, weer verder gereden naar her Julia Pfeiffer State Park. Dit is een park met 5,878 mi² (15000 vierkante KM) aan ongerepte natuur. Wij hebben 1.5 mile gelopen om de Mc Way Falls te bekijken, dit is een zeer populaire en prachtig mooie waterval! N stukje paradijs op aard. Je doet op een dag zo veel indrukken op dat het moeilijk is om het allemaal te beseffen, But it is damn beautiful out there! Het was ondertussen 16.30 en het werd tijd om de road trip voort te zetten naar de Piedras Blancas. Na 1,5 uur rijden kwamen we uit op deze plek waar vele zeehonden lekker in de zon lagen, haha het was n gek gezicht maar wel heel leuk om even gezien te hebben! Na nog eens drie kwartier rijden kwamen we uit in Morro Bay, een vissers dorpje dat bekend staat om de 175 meter hoge rots die voor het haventje in de zee ligt. Er hing een gemoedelijke sfeer en de mensen waren er aardig. Naast de rock lagen verschillende zeehonden bij elkaar te blaffen (erg leuk om te zien). We besloten er een hapje te gaan eten maar dat was helaas geen succes, kort samengevat hebben we anderhalf uur op ons eten gewacht en was de ober uiteindelijk nog vergeten om ons eten door te geven aan de kok (het waren een stelletje debielen bij elkaar). Het was 21.00 uur in de avond, we besloten door te rijden naar ons hotel, genaamd Best Western Casa Grande Inn, in Pismo Beach en onderweg bij de Mac Donalds even wat te eten. Het eten smaakte voortreffelijk, zó een honger hadden we haha. Gelukkig zijn wij beide van die positieve lingen en hebben we er (achteraf) nog flink om kunnen lachen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lilian:
    28 augustus 2016
    Het is allemaal wel fantastisch .wat een mooie ervaring allemaal. Xxx
  2. Papa en hendrika:
    28 augustus 2016
    Hoi daar, inderdaad weer heel veel indrukken opgedaan maar dat zal wel de hele reis zo zijn, jullie hebben zoveel voorwerk gedaan wat je allemaal wil zien en beleven dat er nog veeeeeeel meer moois op jullie pad komt,geweldig....toch!
    Alleen Missen we de mooie foto's :-(( hi hi
  3. Mama en lilian:
    28 augustus 2016
    Wat een indrukken en wat veel moois hebben jullie weer gezien vandaag. Omdat ook ik de foto's mis heb ik even op Internet gekeken naar het plaatsje Carmel. Geweldig mooi, heel apart. Geniet ze samen. Xx
  4. MAM:
    29 augustus 2016
    Soww klinkt weer allemaal erg goed!! En mooie foto's ..idd net een efteling huisje! :)
    Veel plezier!!!!!