Dag 3 San Francisco (25-08-2016)

25 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 3 is aangebroken, pff wat gaan de dagen hier toch ongelofelijk snel! Vandaag is alweer de laatste volle dag in San Francisco. Deze dag staat in het teken van de golden gate bridge, we gaan er vandaag overheen fietsen! In de ochtend hebben we de cable car gepakt naar de fietsverhuur waar we een korte introductie kregen te zien van de tour. Waarnaar we een fiets, een helm en (ondanks dat we uit nederland komen) fietsles kregen! We kregen de instructie om de (hele) stijle heuvel naar beneden te fietsen en dat daar de gids op ons zou staan te wachten. Het was een hele mooie rit met veel klims en afdalingen. Toen we bijna bij de golden gate bridge waren hebben we nog een ' jumpy picture ' laten maken (zoals onze instructeur Christopher dit noemde). Het moment was daar, de laatste klim omhoog was even doorbijten en toen fietsten we over de golden gate bridge.. wat een ge-wel-dig uitzicht, het is prachtig daar! Op de fiets voel je je zo vrij als een vogel, je hebt een fantastisch uitzicht over de bay van San Francisco! Eenmaal de 1.5 mile lange brug te zijn gepasseerd fietsten we door richting het dorpje Sausalito, dit was the eindpunt van de guided tour, maar gelukkig mochten we de fietsen nog de gehele dag houden. Wat is Sausalito toch ongelofelijk Mooi! Het is een dorpje dat aan het water ligt en waar je uitkijkt op het toeristische deel van San Francisco. Dit is het mooiste wat wij ooit hebben gezien. Niet zo heel vreemd dat veel van de rijke der aarde hier een optrekje in de heuvels hebben...We hebben een california sandwich gehaald en zijn met onze voeten aan de waterkant gaan zitten, zodat we heerlijk konden genieten van het bewegend water, de warme zon, het prachtig uitzicht, de fluitende vogels en de zeilboten die rustig over het water vaarde.. bij de guided tour kregen we ook kaarten voor de ferry die elke half uur de bay oversteekt, terug naar San Francisco. We zijn met de fiets op de boot gegaan en hebben op het upper dek genoten van de zon en het uitzicht op Alcatraz. Rond 14.00 uur kwamen we aan met de boot en hadden we nog de grootste plannen.. we gingen dwars door het drukke centrum van San Francisco fietsen richting de painted ladies, de huisjes die in meerdere films / series naar voren komen en die wij kennen van de serie 'full-house' dat zich afspeelt in een van die huizen. Voordat we daar aan kwamen fietsten we langs de city hall (het stadhuis), waar een aantal stellen buiten foto's lieten maken omdat ze net getrouwd waren. We fietsten door naar de painted ladies, hebben er wat foto's gemaakt en zijn toen doorgefietst naar het Golden Gate Park. Voor de beeldvorming, voor de painted ladies hebben we heel wat stijlen hellingen op moeten fietsen en het Golden Gate Park ligt ook niet bepaald in de richting.. het was zeker een uur fietsen vanuit de Bay Area maar het was zeker de moeite waard! Het was ondertussen 17.00 uur en we besloten terug te fietsen naar de fiets verhuur, de fietsen moesten voor 20.00 uur s'avonds terug te zijn. We zijn onderweg een paar keer verkeerd gefietst maar kwamen uiteindelijk veilig bij de fietsverhuur aan. Het was een mooie, innoverende en vermoeiende dag. We hadden de fietsen ingeleverd en konden de berg haast niet meer naar beneden lopen. Gelukkig konden we er om lachen en besloten lekker een hamburger te gaan eten bij.. JOHNNY ROCKETS! Een typisch Amerikaans restaurantje waar ze jukeboxes hebben staan en ze telkens weer komen vragen of je een refil wilt. Om de dag af te sluiten hebben we een bezoek gebracht aan Madame Tussauds waar we met heel wat beroemdheden op de foto zijn geweest. Het was er leuk je zag hoe de wax beelden er gemaakt werden en kon er op de foto als een boef van Alcatraz. Al met al was het weer een fantastische dag in een fantastische stad. Morgen vroeg gaan we de auto ophalen en op naar de volgende bestemming, MONTEREY HERE WE COME!

1. Mama en lilian:
    26 augustus 2016
    Pffff wat een intensieve dag zeg. Ik kan me voorstellen dat de dagen heel snel gaan. Hele leuke foto's zeg. En leuk dat je bij Obama langs bent geweest . Xxx
  2. Lilian:
    26 augustus 2016
    Wat een intensieve dag was dat, maar wat een geweldige ervaring. geniet er maar lekker van. Xxx
  3. Papa en hendrika:
    26 augustus 2016
    Weer een WOUW dag, super en mooi en hoog gesprongen, mooi uitzicht lekker eten en knap dat jullie Kunnen fietsen haha, goed dat jullie een instructie gekregen hebben.....top
    Iedere dag maximaal genieten that's the way it's must go and its just te beginning of this amazing journey thats ends with lots of beautiful memories and experience of a great country
    Bye bye and until..... Tomorrow new day and new opportunities