Dag 4 San Francisco - monterey (26-08-2016)

26 augustus 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Dag 4 is aangebroken, we starten vandaag officieel met de road trip over highway 1 langs de West kust van Amerika. In de ochtend heeft de taxi chauffeur ons naar het vliegveld van San Francisco gebracht waar we de auto konden ophalen. Wij rijden deze vakantie in een super gave Jeep Grand Chereoke. Deze naam is zeer treffend aangezien het een énorm grote auto is die ons deze vakantie zal helpen veilig door de woestijnen te cruisen. We waren vertrokken en hadden meteen een fantastisch uitzicht op zee, hier staat de route langs highway 1 bekend om. Vandaag hebben we als eindbestemming het Bay Park Hotel in Monterey (3u rijden). Maar voordat we daar aankwamen hebben we een tussenstop gemaakt in Santa Cruz. Santa Cruz is een Amerikaans surf stadje met de Santa Cruz broadwalk als hoogtepunt. Dit is een permanente Kermis aan/op het strand van Santa Cruz met uiteraard als blikvanger de oudste houten achtbaan van Amerika... de giant dipper! Uiteraard hebben we in deze iconische achtbaan een ritje gemaakt, het was gillen geblazen! Nadat we een reusachtige donut en een corndog met frietjes op hadden zijn we verder gereden richting Monterey. Eenmaal aangekomen zijn we de 17 mile drive opgereden. De 17 mile drive was bijna niet te vinden.. Het is een gebied/route aan de kust van Monterey dat in het bezit is van hele rijke mensen, zij hebben daar kastelen van huizen gebouwd met daar tussen zeer sjieke golfbanen. Deze mensen behoren tot de zogenoemde ' Pebble Beach Corporation ' en hebben een zeer mooie, 27 km lange, route beschikbaar gesteld voor toeristen. Uiteraard wel met n entree van 10 dollar per auto. En wij (op en top toeristen) hebben deze route afgelegd en prachtige foto's gemaakt, met als hoogtepunt de 'lone cypres'. Het werd al wat laat en we besloten door te rijden naar het hotel om in te checken. We wilde eigenlijk nog het dorpje verkennen maar hebben er toch voor gekozen om Domino's pizza te laten bezorgen en lekker op de hotelkamer te vertoeven. Pizza's besteld en drinken, voor USD 39,80! Wij vonden het al wat veel maar vooruit.. toch n paar dollar fooi gegeven, want dat hoort er hier uiteraard bij.. de pizzabezorger was ons zeer erkentelijk voor de fooi, dat vonden we al wat vreemd daar 3 dollar fooi in Amerika niet heel erg veel is.. komen we na het eten van de pizza er achter dat het USD 30,98 kostte!! Nou, dat word een mooi verhaal voor feesten en partijen. Nu balen we nog maar de aankomende jaren kunnen we er om lachen :-) al met al, een zeer geslaagde eerste reisdag!

1. Hendrika:
    27 augustus 2016
    Wat gaaf allemaal zeg!! Mooie foto's! Wat een super auto ook, zal wel heel erg fijn rijden. Rij jij ook Patricia? En dan die super donut...ben je meteen klaar voor die dag haha. Hoop dat de pizza goed heeft gesmaakt ;) heel veel plezier en kijk alweer uit naar de volgende blog XXX Hendrika en Papa
  2. Mama en lilian:
    27 augustus 2016
    Super mooie auto, daar kun je wel heel relaxt wat kilometers mee rijden. Ik begrijp wel dat die pizza bezorger een big smile had. Hihi. Geniet maar lekker samen. Xxx