Dag 12 Key West (wo 30-08-2017)

1 september 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Deze ochtend hebben we een heerlijk ontbijtje op bij Le Bistro, een romantisch cafeetje in Duval street. Een goed ontbijt is vandaag extra belangrijk want we gaan vanmiddag met een groep 27 mile jet skiën rond het hele eiland van Key West! Aangezien Patricia na 1988 geboren is diende ze eerst een test te doen/examen af te leggen. Nou dat viel nog niet mee.. Hendrik heeft me geholpen bij het examen maar we kwamen er allebei niet zo goed uit. Gelukkig was er een jongen die het examen al meerdere malen had ingevuld en die zo vriendelijk was ook voor ons de resterende antwoorden in te vullen.. We moesten 19 van de 25 vragen goed hebben en ja ja, we hadden er precies 19 goed! Dat scheelde niet veel! We hadden allebei een jet ski die wel 80 km per uur ging! Nou dat was wel even oppassen geblazen. We hebben flink gelachen en veel gescheurd op de jet ski's. Hendrik kon heel goed bochten maken in de hoogste versnelling en creëerde dan ook een vloedgolf voor hem zelf. Die kreeg hij vol over hem heen (dit was een hilarisch moment). Rond het eiland scheuren was werkelijk prachtig, de blauwe oceaan de dolfijnen die er zwemmen. We hebben zelfs met de jet ski's langs een groep van 5 dolfijnen gevaren (tot wel 2 x toe) dit was een heel bijzonder moment. We hadden helaas geen waterdichte foto camera bij ons dus hebben dan ook geen foto's van de tour zelf. Wel heeft de fotograaf wat gave foto's van ons gemaakt toen we vertrokken. Na 2.5 uur jet skiën waren we wat vermoeid en zijn we nog even lekker op ons bedje langs het zwembad gaan liggen. Even bijkomen van de ride! In de avond zijn we naar het levendige Duval street gelopen en hebben gegeten bij de bekendste bar van Key West, Sloppy Joe' s. Dit was vroeger de stamkroeg van de bekende schrijver genaamd Hemmingway. Daarna zijn we doorgelopen naar Mallory Square waar we op sunset boulevard de prachtige zonsondergang hebben meegemaakt. Er schijnt op de wereld geen mooiere plek te zijn om de zonsondergang te zien dan op Key West. Het was werkelijk adembenemend! Daarna hebben we lekker gewinkeld in Duval Street en nog een drankje gedaan bij het Hard Rock Café, onder het genot van live muziek. Om de avond af te sluiten zijn we nog naar het meest zuidelijke punt van de Verenigde Staten gewandeld. We hebben een foto gemaakt met de boei genaamd 'Soutern Most Point Continental USA, 90 Miles to cuba'. Dit was alweer de laatste avond in Key West! Morgen gaan we via de Everglades naar Napels, onze volgende bestemming.

1. Papa en hendrika:
    1 september 2017
    Weer super mooie foto's van een schitterende omgeving, wat een belevenis op die jet-ski's te gek zeg het houd niet op, nog lekker doorgaan zo, op naar een nieuwe avontuur xx
  2. MAM:
    1 september 2017
    gaaf om zo over het water te schuren goed da je hebt gehaald volgende keer eerder met leren beginnen hier is alles nog het zelfde jullie huisje heb ik nog niet verhuurt dus je ken nog terug groetjes
  3. Mama en lilian:
    1 september 2017
    Haha kaai leuk die tocht op de jet -ski. Ik zie het al helemaal voor me dat Hendrik onder de vloedgolf zit. Geniet nog lekker samen op naar het volgende avontuur.
  4. MAM:
    4 september 2017
    nikki is mama , zegt nikki ;)