Dag 9 Los Angeles (31-08-2016)

31 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag is onze eerste officiële dag in Los Angeles, waar we na vannacht nog 4 nachten zullen verblijven. We merkte bij aankomst in de stad dat het een volledig andere stad is dan San Francisco. Naast het feit dat er in LA geen cable car rijd, is de stad ook een heel stuk drukker! In San Francisco is het openbaar vervoer goed geregeld en vandaar dat het op de wegen ook 'minder druk' is. In LA is dit het tegenover gestelde, je rijd op een weg met 7 banen! Gelukkig hebben we een super chauffeur! Vandaag startte onze eerste dag in Los Angeles met de enige echte Warner Brothers Studio Tour. We hebben een Tour gehad over het studio complex waar bekende series en films worden en zijn opgenomen. Enige voorbeelden van series zijn Little house on the prairy, Gilmore Girls, Friends, Two and a Half Man, Big Bang Theorie. En de films als Batman en Free Willy zijn o.a. hier (deels)opgenomen. Het is een super groot complex met heel veel 'nagemaakte huizen / dorpen' waarvan enkel de buitenkant van het huis als decor word gebruikt. De echte opnames in de huizen vinden plaats in de zogenoemde Warner Brothers Studio's (ook hier mochten we een kijkje nemen). We zijn zelfs op de foto geweest in de studio van Friends! Na de Tour hebben we een kopje koffie en thee gedronken in het Central Perk Café, met het officiële decor van de series Friends. Het was echt een super ervaring! Tevens vertelde onze Tour guide ons dat we eigenlijk 2 dagen te laat waren, omdat Oprah toen bij de Studio's was voor een Première! Ach, je kan natuurlijk niet alles hebben, hihi! Nadat de Warner Brothers Studio's tour was afgelopen hebben we de auto gepakt en zijn we door gereden naar Hollywood, The Amazing City of Rich and Famous! We wisten niet waar te beginnen, wel hadden we gelezen dat we de auto het beste bij het Chinese Theater konden parkeren.. En dit deden we, met succes. Op de derde verdieping hadden we prachtig zicht op het Hollywood sign, verder waren er leuke winkeltjes en restaurants. We hebben gegeten bij een van onze favoriete, Amerikaanse restaurants Johnny Rockets! Deze keer bestelde we er een Milkshake bij, pfff dit hebben we geweten! Na het middag eten was het tijd om de Walk of Fame te bezoeken, wandelen over de sterren. Er liggen er honderden! Wist je dat het 25.000 dollar kost voor een tegel ster met je naam erin? In nog geen 25000 jaar, haha! Tevens hebben we de afdrukken van de sterren gezien en hebben we een kaart gekocht waarin precies staat beschreven waar de sterren in Beverly Hills wonen. Uiteraard zijn we na het bezoek aan Hollywood doorgereden naar Beverly Hills, om precies te zijn.. naar Rodeo Drive. In deze laan bevinden zich de chicste boetieks van Zuid-Californië. Het was leuk om hier window te shoppen met de hoop om celebreties te ontmoeten! Helaas hebben we die (nog niet) gezien. We zijn nog even met het Beverly Hills Sign op de foto geweest en toen doorgereden naar het hotel. Het was weer een prachtige dag met veel nieuwe indrukken! Voor nu gaan we slapen en morgen is het weer een nieuwe dag. Dan gaan we het pretpark van Universal Studio's bezoeken, net als vorig jaar maar dan niet in Orlando maar in California! Spannend..

1. Mama en lilian:
    1 september 2016
    Shop till you drop, in LA volgens mij gelegenheid genoeg. Hihi enjoy
  2. MAM:
    1 september 2016
    Hey Super weer om te lezen! 7 banen, 25.000 voor de ster... jeetje!! :) En.. we kunnen niet anders zeggen dan dat we zo jaloers zijn dat jullie in central Perk gezeten hebben! :D ;p Echt geweldig! Geniet ervan! X Zijn benieuwd naar de volgende dagen!! :)